Last news in Fakti

25 Юли, 2022 15:44 6 382 154

Tesla започва серийно производство на новите си батерии

  • tesla-
  • батерии-
  • 4680-
  • model y-
  • cybertruck

Моделът 4680 ще започне да се вгражда в Model Y до края на годината

Tesla обяви, че започва серийното производство на своите нов батерии, познати под моделното название 4680. Новите батерии са по-модерни и осигуряват 5 повече енергия, като същевременно са по-евтини за производство от най-разпространения модел 2170, който компанията използва към момента.

Tesla започва серийно производство на новите си батерии

Производството трябва да стартира след около два месеца във фабриката на компанията в Тексас. По план производството на батериите трябваше да започне на по-ранен етап, но поради някои затруднения и проблеми с тестовите бройки, Tesla ще започне производството едва в следващите месеци. От компанията твърдят, че тези проблеми вече са решени и батериите са готови за серийно производство и употреба.

Tesla започва серийно производство на новите си батерии

Фабриката в Тексас е подготвена като в нея са поставени нови машини и нова поточна линия. Целта на Мъск е производството на около 1000 електромобила с новите батерии седмично. Първите коли, които ще се сдобият с батериите 4680 са Tesla Model Y, а през следващата година трябва да видим и електрическият пикап Cybertruck, заедно с другите модели от портфолиото на компанията.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дервайзер

    27 8 Отговор
    Нашите от Никопол ще направят не по-лоши.....
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 7 Отговор
    "Целта на Мъск е производството на около 1000 електромобила с новите батерии седмично."
    Тези направо залеят пазара 🤔🤔🤔🤔
  • 3 Няма как

    20 8 Отговор
    да подсигуряват 5 пъти повече енергия от предишните 2170, явно тежат повече и това е причината. Обемът на 4680 е 5,48 пъти по-голям от обема на 2170.

    Коментиран от #4

  • 4 Е именно де!

    12 10 Отговор

    До коментар #3 от "Няма как":

    След като имат 5,48 пъти по-голям обем, защо смяташ, че не могат да осигурят само пет пъти повече енергия? На практика старите са с по-голяма обемна плътност. Тези новите си имат други предимства, освен че са по-евтини.

    Най-голямото име предимство е, че имат много повече хиляди цикли живот и могат да минат над 3 милиона километра, което за никой няма да е нужно и ще е възможно по-голяма част от циклите живот да се използват за съхранение на енергия от мрежата, която след това да се връща в мрежата срещу заплащане или да се ползва от домакинството.

    Коментиран от #6, #17

  • 5 Гост

    8 11 Отговор
    А къде ще ги копат? В прерията или в някоя страна членка на алианса, като нашата?
  • 6 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #4 от "Е именно де!":

    Нали ти каза, че Теслите нямали възможност да търгуват с енергия през мрежата?
  • 7 Гост

    17 5 Отговор
    +500% повече енергия, +600% повече мощност, и едва +16% повече автономност. Някой да обясни, моля.

    Коментиран от #8, #12

  • 8 Прочети отново коментар 4

    2 10 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Ако не разбереш го прочети още пет пъти и ако все още не си разбрал, питай да ти обясня с повече думи!

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    12 5 Отговор

    До коментар #8 от "Прочети отново коментар 4":

    Една глупост и сто пъти да я четеш пак си остава такава.

    Коментиран от #10

  • 10 Така е!

    16 11 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Обикновено, ако някой няма интелекта да разбере нещо от първия път, няма да помогне и още десет пъти да го прочете. Все пак имах някаква надежда, ти просто не си прочел и осмислил написаното, но щом трябва ще бъда и по-многословен.


    Ако досега са ползвали 7500 броя 2170 клетки с капацитет 10Wh и мощност 50W, за да направят една 75 киловатчаса батерия с мощност 375 киловата

    То от новите клетки 4680 ще ползват само 1500 броя, защото имат капацитет 50Wh, а мощността им е 300 вата - 5 пъти по-голям капацитет и 6 пъти по-голяма мощност от старите батерии.

    Така капацитета отново е 75 киловатчаса, но мощността вече е 450 киловата. Не загряват толкова, следователно харчат по-малко енергия за охлаждане и автомобила е по-лек, защото са част от структурата на автомобила и затова със същите тези 75kw часа изминават 16% повече. Ако преди са минавали 430 км, сега със същата скорост ще минат 500 км.

    Още въпроси има ли?

    Коментиран от #11, #13, #99

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Едната

    6 8 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    батерия е R3, а другата R20 (да си спомниш никополските батерии). По-голяма, по-тежка, с 5 пъти по-висок капацитет, 6 пъти по-висока допустима мощност и 16% по-ефективна (кВтч/кг) от старата. Мисля, че осветих ситуацията с фенерче с батерия 3R12.
  • 13 Добър коментар

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Така е!":

    Само пропусна да споменеш колко тежи една стара батерия и колко една нова.

    Коментиран от #16

  • 14 Турбо

    7 0 Отговор
    Батъри дей беше през септември 2020 г.Две години слушаме само обещания.
  • 15 БМДТ

    6 3 Отговор
    Виждам, че се е заформил спор.
    Да се включа, ако разрешите. Числата на батериите са размерите им. Например, една от най - разпространените(има я във всяко РС),, е 2032. 20мм. диаметър, 3,2 мм. дебелина.
    В тази връзка, по - голямата батерия(елемент) , означава и по - малко бройки от нея за формиране на голямата батерия на автомобила,. Което е по - лесен и по - евтин монтаж. .
  • 16 Писал съм

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Добър коментар":

    автомобила е по-лек, защото са част от структурата на автомобила
  • 17 Всичко

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "Е именно де!":

    ми е ясно, против съм за рекламния трик. Трябваше да сложат на снимката и 2170 да се види, че е определено по-малка. Нормално е батерия с 5,48 по-голям обем да има 5 пъти по-голям капацитет и 6 пъти по-ниско вътрешно съпротивление, респективно по-висока 6 пъти мощност.

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #17 от "Всичко":

    На електричките последното което им трябва е мощност. Но понеже друго не могат вече да им измислят, продължават с ненужната мощност.

    Коментиран от #22

  • 19 Турбо

    0 5 Отговор
    Тесльо твърдеше,че Тесла сами си произвеждат батериите.А то в статията си пише,че предстои хахахаха тесльо пак лъже.

    Коментиран от #20, #23

  • 20 Разбира се че лъже

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Тоя Tesla даже обяснява как от алпака се правили ракети!

    Сега пък обяснява че Тесла сама си правила батериите.


    Тесла нито прави ракети от неръждаема стомана нито си произвежда сама батериите, нали?

    Правилно му каза че ако направят ракията от алпака, тя ще се разтопи във въздуха затова е по-добре да се правят от алуминиеви сплави.

    Ама се чудя откъде пък Тесла взима батериите 46 80 с които си произвежда автомобилите, понеже си ми гуру и ти вярвам и следвам та се надявам да ми обясниш?
  • 21 Поправка

    1 2 Отговор
    Правилно му каза, че ако направят ракетата от алпака, тя ще се разтопи затова е по-добре да се правят от алуминиеви сплави.

    Ама се чудя откъде пък Тесла взима батериите 4680 с които си произвежда автомобилите, понеже си ми гуру и ти вярвам и те следвам, та се надявам да ми обясниш, да не се излагам пред електриците?
  • 22 Така е!

    0 5 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    И по-голям пробег не им трябва. Тези 16% са абсолютно безсмислени. Няма нужда и да намаляват теглото на автомобилите. Можеше да продължат да си произвеждат още стотина години електромобилите с батерии от лаптопи, както първата Тесла модел S. И аз като тебе мисля че няма нужда от подобрение и са пари хвърлени на вятъра!
  • 23 Бисер след Бисер след Бисер

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    След като вчера написа култовото:

    Време е вече да разбереш,че ракети от алпака не се правят.Температурата при триенето с атмосферата при излитане е висока и ракетата ще се разтопи.Използват се керамични композитни материали,който издържат на висока температура.
    Сега остава да си признаеш,че грешиш.Обещавам,че няма да ти се подигравам.Всеки може да сгреши ,ако не е учил и работил в тази сфера.


    09:00 25.07.2022

    Днес последва не по-малко култовото:


    Тесльо твърдеше,че Тесла сами си произвеждат батериите.А то в статията си пише,че предстои хахахаха тесльо пак лъже.
    Коментиран от 20

    18:47 26.07.2022


    Като си тръгнал с "Е па таково животно нема" да не се окаже че Илон Мъск никога не е произвеждал електромобили и ракети според тебе? Защото натам си тръгнал с връзката с реалността!

    Коментиран от #24, #25, #27

  • 24 Турбо

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Бисер след Бисер след Бисер":

    Да и гънат 3мм ламарина алпака с изрязване на канали хахахаха Хук тесльо тсорп.Може да патентоваш метода за нобелова награда по яитопът.
    Ракетата сигурно лети по гола ламарина с температура на топене 1300 -1400°С,при условие, че се загрява над 1650°С при триене в атмосферата.

    Коментиран от #28, #29

  • 25 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Бисер след Бисер след Бисер":

    От алпака се правят хладилници ,мивки, тави, чинии.Да не би да ти е дошла гениалната идея за ракети изработени от материал за чинии и мивки?
    Направо счупи тъпомера.Ставаш смешен вече.
  • 26 Гост

    2 3 Отговор
    Без керамика космическия кораб ще се стопи в атмосферата от триенето.Такава керамика се използва и в металургията за облицовка на пещите.
  • 27 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "Бисер след Бисер след Бисер":

    Тесла използва батерии от външни доставчици.В статията си пише, кой да чете.Производството ЩЕ стартира след два месеца.Поредното обещание, което няма да изпълни.
  • 28 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Какъв канал изрязвали?Тоя си няма на идея как се огъва ламарина.
  • 29 Прав си

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Ракетите на spacex не са от неръждаема ламарина.

    Tesla досега не е произвеждала електромобили с 4680 батерии.

    Както и Илон Мъск не е казал:

    Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made

    И това допълнение към:

    Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press.


    Е как пък не ти омръзна с "Е па таково животно нема"

    Постоянно отричаш нещата които съществуват от години и ги обявяваш за невъзможни! В същото време постоянно се опитваш да ни пробутваш перпетуум мобиле, което изразходва по-малко енергия, отколкото доставя на изхода.
  • 30 Гост

    4 4 Отговор
    Тесла s губи 40% от стойността си за 3 години,къде сте теслари

    Коментиран от #31

  • 31 А каква е връзката със статията?

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Понеже ти е трудно да правиш взаимовръзки между фактите и да си направиш правилните изводи, ще ти помогна.

    Преди три години Тесла модел S се правеше по технологията от 2012 година и с батерии от лаптоп, които изкарваха само по половин милион километра преди нужда от смяна. Освен това двигателите също бяха кенеф.

    Онзи който измина 1,6 милиона километра с такава Тесла, му ремонтираха батерията на 400 и няколко хиляди километра, като за няколко десетки хиляди километра му бяха дали по-малка оборотна батерия, а след това му върнаха ремонтирана, която не е сигурно дали е неговата.

    Тоест за 1,6 милиона километра техническия сменил три батерии, а на практика е минал само един милион километра с една батерия. Да не говорим че беше сменил пет-шест мотора през това време, а сегашните Tesla модел S се правят с двигателите за Тесла модел 3 с които ще се правят и камионите и нямат никакви проблеми.

    Също както и батериите от статията. Вместо за 2000 цикъла живот, колкото имат батериите на Тесла модел S, вече имат 10 000 цикъла живот и на всичко отгоре са по-мощни и ще стават още по-мощни.

    Коментиран от #32

  • 32 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "А каква е връзката със статията?":

    Това е само една Тесла с рекламна цел,с три смени на НОВИ батерии и четири НОВИ електромотора.С обикновена петролна кола с четири смени на двигателя имам поне 2,5 милиона км гарантирани.
    За милиардите цикли си вярвай на гуру Мъск,вади килимчето и започвай да се кланяш.

    Коментиран от #35

  • 33 Гост

    2 0 Отговор
    Връзката е в съседната медия, която ти удобно не си прочел.Твърдението ти "Тесла има малка загуба на стойност" изтече в канала.
    Гледам пак си с иновации в металообработването.Много забавно предложение.Всеможещ, всезнаещ и винаги прав дори когато.Някоя рецепта за торта няма ли да измислиш?

    Коментиран от #36

  • 34 Поредния Бисер от турбо

    1 2 Отговор
    Май тотално си изгубил чувството за мярка и имаш огромно самочувствие за да кажеш точно за Илон Мъск:

    "Пълен невежа аматьор.Какво ще се случи при огъване на ламарината точно по канала?Не знаеш нали?Жокер,концентратор на напрежение."


    Ама разбира се Илон Мъск е невежа и аматьор и затова е несретник и не е постигнал нищо в живота си, за разлика от тебе.

    Ти не си аматьор, като Илон Мъск, а си специалист защото си завършил СПТУ и си известен в цял свят с постиженията си по специалността и от тази позиция имаш моралното право да се подиграваш на аматьори като Илон Мъск, който

    лъже, че може да се направи ракета от неръждаема стомана


    Лъже, че при опита да огъне 30х ултратвърдата и неръждаема стомана във формата на калник, се чупят пресите.

    -лъже, че дори по права линия трите милиметра ултра твърдата 30х неръждаема стомана се огъва трудно и се е наложило да се направи канал по линията на сгъване за да изработят прототипа на пикапа.

    Даже лъже според тебе за името на стоманата защото веднъж казва 301 веднъж 304, после като аматьор я нарича 30х, което ти разшифрова като руска стомана по ГОСТ, която даже не е неръждаема.

    Пък и на всичко отгоре лъже, че в Тексас произвежда модел У с батерии 4680 произведени от Tesla, което според тебе е невъзможно, защото така си разбрал статията.

    Имам лоша новина - някой друг е аматьор и не може да разбере статията, какво е учил по специалността, както и останалите факти.

    Коментиран от #37, #39

  • 35 То пък егати рекламата

    1 3 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    На две смени на батерията, реклама ли му казваш? Ще е реклама когато някоя Тесла модел 3 ги измине без смяна на батерията и двигателите.

    Обаче пък могат да се направят добри изводи, щом най-старите и калпави батерии от лаптопи са успели да изминат в третия случай над един милион километра, защото последната батерия е сменена на 500 хиляди, километра, а автомобила вече е изминал 1,6 милиона, значи новите батерии проектирани специално за електромобили ще изкарват по много повече.

    При положение, че дори най-скапаните батерии изкарват един милион километра, а рядко някой изминава толкова с един автомобил, значи че новите батерии ще надживеят автомобила без проблеми и продължават да се развиват, защото в модел S бяха 18650, в Тесла модел 3 са много по ново поколение 2170, а Тесла от миналата година произвежда новите 4680 батерии с 10 000 цикъла живот, а при зареждане само на 50% от капацитета, 15 000 цикъла без отбелязана деградация. Тоест ако караш по 200 километра на ден, след 3 милиона километра, батерията ще се държи по същия начин както на първия километър след производството.



    .
  • 36 Ти и връзка?

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Ами ако беше направил връзка с другата част от статията както и връзка с това което ти казах за новите поколения батерии, въобще нямаше да пишеш този пост, а щеше да си направил връзката.


    Прочете ли следващия абзац в статията? Не си ли направи връзката защо Тесла модел S е на 4 позиции от дъното на класацията, а Тесла модел 3 е в топ 3 на класацията по търсене?

    Дали не е точно защото Тесла модел 3 е с много по-високотехнологична батерия?
  • 37 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Поредния Бисер от турбо":

    Прочетох.Определението е за теб многониковото,не за твоя гуру.Даже си нямаш идея колко материала е мътен и непонятен за теб.Всеки ученик от СПТУ ще отговори как се огъва ламарина и какво ще се случи при " нарязване на канал".
    Милионите цикли са реклама,щом искаш вярвай на измамника,на мен не ми пречи.
  • 38 Турбо

    3 1 Отговор
    Да беше се сетил великия измамник да нагрее ламарината 3 милиметра преди щамповане и щеше да си реши проблемите.Като няма в ЮАР СПТУ по металообработка,откъде ще знае гения?

    Коментиран от #41

  • 39 Турбо

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Поредния Бисер от турбо":

    Това се отнася за теб, тесльо.Нямаш и най бегла представа как се гъне листов метал.Канали щял да копае хахахаха

    Коментиран от #40

  • 40 Очевидно не е за мен

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "Турбо":

    В момента не коментираш мен, а начина по който е направен пикапа и цитата на Илон Мъск за дълбокия канал който е изрязал.

    Не аз правя ракети от неръждаема стомана. И определено аз не произвеждам автомобили с 4680 батерии собствено производство.

    Всички тези несъществуващи според тебе неща и противоречащи на физичните закони са дело на Илон Мъск.


    Някой от вас двамата определено не е научил физичните закони. Според тебе е Илон Мъск, като слагаш и мене в това число, защото му повтарям лъжите!


    Разбира се във твоето СПТУ нивото е било много по-високо отколкото в училищата който е учил измамникът:

    На 19 години Мъск е приет в университета Куинс в Кингстън, Онтарио, и през 1992 г., след като прекарва 2 години там, Мъск се прехвърля в University of Pennsylvania, където получава бакалавърска степен по физика и бакалаварска степен по икономика от Wharton School. През 1995 г., когато Мъск е на 24 години, той се премества в Калифорния, за обучение за докторска степен по приложна физика в Станфорд.

    Определено не не толкова добър физик като тебе, защото има още да те гони за да ти стигне нивото. Ти досега изкара няколко перпетуум-мобилета, а той нито едно!

    За да катери шипка със 60 киловата мощност му трябват повече от 60 киловата от батерията, а ти се справяш само с 45 киловата от дизела с баничарката ти. За какво ти е Тесла, като си имаш перпетууммобиле на лизинг?
  • 41 Е откъде толкова акъл?

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Турбо":

    Пробвай да нагрееш едно бръснарско ножче преди да го огънеш, за да видиш какъв ще е ефекта?

    Коментиран от #43

  • 42 Има ли такова животно

    0 3 Отговор
    Я да ви преброим научихте ли си урока? Тесла произвежда
    ли в момента в Тексас автомобили с 4680 батерии собствено производство или ги купува от други доставчици?

    Разбрахте ли вече, че си ги произвежда сама или още тънете в заблуда и мислите, че някой ви лъже?

    И коя ще е тази фирма, която ще е започнала да произвежда батериите на Тесла преди Тесла?

    Защо мислите че толкова световни производители се втурнаха да строят фабрики за 4680 батерии за да ги доставят на Тесла при толкова огромен дефицит на материали?

    Защо не произвеждат с тях батерии друг формат, за да ги предлагат на по-високи цени на останалите производители?

    Дали не искат да ги произвеждат за да вземат ноу-хауто на Тесла, а Тесла дали не им го предоставя, за да си осигури достъп до веригата за доставки на материали на тези производители и по този начин всички да печелят?

    Познай кои ще са губещите и за кой няма да има материали за батерии и ще продължи с мантрите за водорода, хибридите и синтетичните горива? Даже не е необходимо да си врачок, за да предположиш какво ще се случи през следващите пет шест години.

    Точно това се опитва да ви каже статията, но вие не го разбирате! Toyota също показа прототип на твърдотела батерия през 2010 година, когато започнаха да разработват метод за серийното и производство, ама се оказа че не било лесна работа. А Тесла започва серийно производство според статията.
  • 43 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Е откъде толкова акъл?":

    Пробвай.Става на обикновен газов котлон.Загряваш до червено ,слагаш го матрицата и ще се огъне както ти искаш.След охлаждане формата се запазва.
    Каналите са твоята поредна велика идея,не я приписвай на гуруто си.Не виждам в биографията на Мъск да е учил металургия и обработка на металите.

    Коментиран от #48

  • 44 Турбо

    3 0 Отговор
    Цитирам коментар 174 от миналата тема.
    "Засега огъването на прототипите ставало само по предварително нарязан канал от вътрешната страна".
    Поредното твое литературно произведение с опит за разсъждение,което няма нищо общо с реалността.
    Дай източник, откъде я прочете тая глупост?Това е твоя измислица,на човек който си няма представа от металообработка.

    Коментиран от #45, #46, #50, #51, #53, #54

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Научете го този английски

    1 3 Отговор
    Не нарушавам правилата защото няма обиди и текста не е написан изцяло на език различен от български, а има само английски цитати. Надявам се този път мнението да остане за да не го копирам още хиляда пъти! Благодаря предварително!


    Разбирам че ти е трудно да си превеждаш говорим английски и когато чуеш Илон Мъск да казва три оу уан или три оу екс си мислиш че е 3о1 и 3ох вместо 301 и 30х, но поне когато ти дам писмен цитат в мнение 29, можеше да си пуснеш един google преводач. Припомням ти какво написах в мнение 29:


    "Както и Илон Мъск не е казал:

    Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made

    И това допълнение към:

    Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press.


    Е как пък не ти омръзна с "Е па таково животно нема", очевидно го е казал и има!

    Как ще преразкажеш със свои думи превода на тези двата цитата? Чакам с нетърпение? Какво се казва в единия и какво в другия?

    Коментиран от #55

  • 48 Ами пробвай ти

    0 3 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Нагрей го с обикновена запалка до червено и даже не е нужно да го огъваш докато е нагрято. Спокойно можеш да го огънеш след като изстине, защото вече не е бръснарско ножче, а парче мека ламарина и смисъла от студеното валцуване вече се е изгубил.

    Какъв е смисълът да произведеш ултра твърда неръждаема ламарина чрез студено валцуване което я оскъпява, а след това да я върнеш в състоянието отпреди студеното валцуване? В такъв случай можеше да си ползват обикновена мека неръждаема ламарина, която се огъва на обикновена преса в каквото си пожелаят форма и която можеш да надереш с месинговия си ключ, за да направиш мръсно на някой.

    А както виждаш, тази ламарина не се деформира и няма драскотина дори след удар от 15-килограмов стоманен чук.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Стара максима

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Не е срамно да питаш. Срамно е да не знаеш. Най-логичното е, ако не си сигурен в отговора да кажеш "Не знам, а ти как мислиш по въпроса", а после да провериш дали това съответства на фактите и евентуално да се съгласиш или не.
  • 51 Е па таково животно нема

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Ама ти винаги казваш : "не знам как е, нямам отговор на въпроса, но въпреки това заявявам, че грешиш, защото таково животно нема у наше село, значи никъде нема, а след като не съм виждал нещо с очите си или не съм разбрал какво съм видял, значи не съществува"
  • 52 Ракета от алпака

    1 3 Отговор
    Не вярвам да не си виждал ракета на spaceХ, която очевидно е от неръждаема ламарина, но ти отричаш съществуването и, въпреки че си гледал, но не си видял неръждаема ламарина. Гледаш, но не виждаш, дори да ти избоде очите!
  • 53 Да, не или не знаеш?

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Произвежда ли Тесла 4680 батерии? Да, не или не знаеш?
  • 54 Ясно, видях къде е проблемът

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Вече за пети път те питам дали Тесла ВЕЧЕ произвежда автомобили със собствено производство 4680 батерии ?

    Ето ти трите варианта за кратък, ясен и категоричен мъжки отговор на който и да е въпрос:

    1. Да
    2 .Не
    3. Не знам

    Толкова ли е трудно да избереш един от трите и да отговориш мъжки?
  • 55 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Научете го този английски":

    Това с изрязването на канал е много стара технология от 60 те години.Не вярвам твоето гуру да използва толкова стара технология при условие,че има по модерни решения.От аматьор толкова може да се очаква.Както винаги не си посочил източник.
  • 56 Турбо

    3 0 Отговор
    Цитирам от статията "производството започва след два месеца".Виждам само едно обещание.

    Коментиран от #59

  • 57 Какво стана?

    0 3 Отговор
    "Пълен невежа аматьор.Какво ще се случи при огъване на ламарината точно по канала?Не знаеш нали?Жокер,концентратор на напрежение.
    Коментиран от 188

    21:42 26.07.2022"


    "Да и гънат 3мм ламарина алпака с изрязване на канали хахахаха Хук тесльо тсорп.Може да патентоваш метода за нобелова награда по яитопът."


    Цитирам коментар 174 от миналата тема.
    "Засега огъването на прототипите ставало само по предварително нарязан канал от вътрешната страна".
    Поредното твое литературно произведение с опит за разсъждение,което няма нищо общо с реалността.
    Дай източник, откъде я прочете тая глупост?Това е твоя измислица,на човек който си няма представа от металообработка.
    Коментиран от 54, 53, 51, 50, 46, 45

    10:13 27.07.2022

    Последно има ли такава технология или няма? Те повечето технологии са измислени тогава или даже от преди това и все още си се ползват! Няма Стара и Нова технология, има подходяща и неподходяща.

    А след като е стара би трябвало и ти да си я учил, ама пак не си внимавал в СПТУ.

    Очевидно си го научил преди пет минути това ново за тебе животно, което е на няколко поколения:


    "Това с изрязването на канал е много стара технология от 60 те години."


    Абе то много животни които не си виждал уважа село имало на този свят?

    Ракети от неръждаема стомана, огъване на ламарина с изрязване на канал, производство на батерии 4680 от Тесла и това са само животните за които научи последните два дни, докато ми обясняваш че такива
  • 58 Какво стана?

    0 3 Отговор
    "Абе то много животни които не си виждал у ваше село имало на този свят?

    Ракети от неръждаема стомана, огъване на ламарина с изрязване на канал, производство на батерии 4680 от Тесла и това са само животните за които научи последните два дни, докато ми обясняваш че такива животни нема.


    Колко пъти обърна лопатата и си смени мнението, но поне веднъж не последва едно "извинявай че те нарекох лъжец" , ама то и никой не очаква такива чудеса от храброст от тебе. Да не говорим пък да си признаеш, че си сгрешил от незнание, сякаш трябва всичко да знаеш!
  • 59 Не вади думите от контекста

    0 3 Отговор

    До коментар #56 от "Турбо":

    "Производството трябва да стартира след около два месеца във фабриката на компанията в Тексас. По план производството на батериите трябваше да започне на по-ранен етап, но поради някои затруднения и проблеми с тестовите бройки, Tesla ще започне производството едва в следващите месеци. От компанията твърдят, че тези проблеми вече са решени и батериите са готови за серийно производство и употреба."


    За пореден път не се учиш от грешките си! Точно както спореше, че производството във фабриката в Берлин не било започнало ноември месец 2020 година, при положение че дадоха екологичното разрешително и съответно разрешителното за строеж, в началото на март месец 2021 година, а няколко седмици по-късно, след изпълнение на няколко точки, получиха и разрешителното за експлоатация на фабриката и в същия този ден продадоха първите бройки на клиентите. Е как така ги произведоха и продадоха за същия ден? Същата работа и сега с батериите - четеш и не разбираш!

    Не се научи и от другата си грешка - където обърка фабриката в Берлин с тази в Тексас. Въобще не се учиш от грешките си а ги повтаряш отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново. Нали знаеш кои хора правят едно и също и всеки път очакват различен резултат?
  • 60 Извинявай, пропуснал съм "източника"

    1 3 Отговор
    "Както и Илон Мъск не е казал:

    Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made

    И това допълнение към:

    Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press.


    Е как пък не ти омръзна с "Е па таково животно нема", очевидно го е казал и има!

    Как ще преразкажеш със свои думи превода на тези двата цитата? Чакам с нетърпение? Какво се казва в единия и какво в другия?

    Както виждаш източникът е лично Илон Мъск и съм го цитирал дословно. Лично го е написал буква по буква, а аз не съм променил нищо. Това достатъчно достоверен източник ли е, за да ме обвиняваш мен за казаното?

    Коментиран от #61, #63

  • 61 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Извинявай, пропуснал съм "източника"":

    Питам къде да го прочетем това?Имаш навик да послъгваш.

    Коментиран от #65

  • 62 Димов

    2 1 Отговор
    Още ли му се връзвате на тоя?Да режеш канал на 3 милиметра ламарина по която да огъваш?Колко ще струва за 1 милион изделия?По евтино е да си разкроиш материала на гилотина и да си ги огънеш на абкант.Нямаш си представа колко не ти е ясна материята,затрупваш хората с информация с която прикриваш невежество си.

    Коментиран от #118

  • 63 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Извинявай, пропуснал съм "източника"":

    Значи гуруто ти не е особено умен,ако наистина го е казал.

    Коментиран от #64, #119

  • 64 Така е!

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Димов":

    Той и екипът ракетни инженери са най-глупавите хора на земята а ти си стотици пъти по-умен от тях и разбираш повече, нали?

    Даже в гаража имаш повече техника отколкото spacex и доколкото разбрах можеш да обработваш по-големи, детайли отколкото ракетата старшип!

    Не се ли усещате, че ставате смешни? Не смятате ли, че се приемате прекалено на сериозно?
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Гост

    2 2 Отговор
    Не се прави на неразбрал!Къде да го прочетем това в нета.
  • 67 Турбо

    2 2 Отговор
    След колегата Димов нямам какво да добавя.Да извадиш метод от миналия век и да го представяш ултра,Гига,мега хахахаха на това може да се върже само аматьор или сектант от свидетелите на Мъск.

    Коментиран от #68

  • 68 Така е!

    2 2 Отговор

    До коментар #67 от "Турбо":

    Още в началото на миналия век роботи с лазери са разкроявали неръждаемата ламарина и са правили канали в нея на мястото на огъване. Още миналия век са ползвали студеновалцуваната ултра твърда 30х неръждаема стомана, която инженерите на spacex преоткриха миналата година и продължават да подобряват след всяка експлодирала ракета.

    Даже още в началото на миналия век, правеха три пъти по-големи ракети от много по-добра стомана и имаха много по-добри технологии, ама тоя аматьор Илон Мъск чак сега ги преоткрива, точно както преоткри електромобилите, които са още по-стара технология.
  • 69 Илон бил аматьор и не разбирал

    2 2 Отговор
    А вие какво открихте?

    Ти открили кога започна производството на 4680 батерии от Тесла и Дали по наше време се произвеждат ракети за многократна употреба от неръждаема стомана или това е технология от по-миналия век?

    И последно се разбери със себе си дали някой е открил вече такава технология за прорязване на канали и ще получи нобелова награда за откритието си или е прекалено стара технология, защото два пъти едно и също не казваш?

    И този метод се ползва от поне 10 века и ще продължи да се ползва за дебел листов материал, защото иначе се чупи при огъване под малък радиус, да не говорим пък за материал с такава твърдост!


    И вземи кажи на гост къде и кога го е казал това Илон Мъск, че ми омръзна да досажда! Дори google не знае как се ползва, а тръгнал да спори!

    Ти поне успя да намериш кога и къде го е казал, нали?

    Коментиран от #70

  • 70 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Илон бил аматьор и не разбирал":

    В статията е написано СЛЕД 2 МЕСЕЦА евентуално.

    Коментиран от #71, #72

  • 71 Тебе пък кой те пита

    0 2 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Хайде не ставай адвокат, тези номера с помощните никове ги знаем. Остави турбо да блесне със знания!

    Жокерите са в коментар 59 и е време да обърне лопатата как не е искал това да каже и аз как съм му преиначил думите, както разбра че неоткритото огъване с канал било на няколко века, а ракетите всъщност се правили от неръждаема стомана ама той не знаел.

    Остави му удоволствието сам да научи от колко време Тесла сама си произвежда тези батерии и си произвежда автомобилите в Тексас с тях, докато вие разправяте таково животно нема.
  • 72 И тебе да питам?

    0 2 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    "В статията е написано СЛЕД 2 МЕСЕЦА евентуално."


    Какво точно щяло да стане след два месеца? Я прочети и цитирай без да вадиш от контекста? Хайде да видим кой от вас първи ще разбере написаното в статията и ще го осмисли, защото статията определено казва съвсем друго от това което вие твърдите. Май турбо го разбра вече защото мълчи по темата
  • 73 Турбо

    2 0 Отговор
    Не знаеш какво е концентратор на напрежение и защо метода с канала не се използва.Само един професионалист може да прецени,каква простотия си измислил ти или гуру Мъск.Все едно да убиеш комар с базука,с вестник е по евтино и ефективно..Димов ти е предложил много по евтин и лесен технологично метод.Режеш на гилотина,гънеш на абкант и подаваш на роботите за заваряване.
  • 74 Турбо

    2 0 Отговор
    Досега са правили проби,имали са проблеми с батериите и ще започнат производство след два месеца.Да видим ще си спази обещанието.

    Коментиран от #75

  • 75 Машина на времето?

    0 2 Отговор

    До коментар #74 от "Турбо":

    Тези преди три седмици откъде пък са намерили тази произведена в Тексас Tesla model y, която е със структурна батерия 4680 която се намира между двете алуминиеви отливки на гигапрес, при положение че производството и ще започне след най-рано два месеца?

  • 76 Турбо

    2 0 Отговор
    Пак ли рекламни картинки?Не виждам линк да проверим изказването на Мъск.

    Коментиран от #78, #79

  • 77 По-голяма глупост не бях чел

    0 2 Отговор
    Никой не заварява четири ламарини, ако може да ги огъне от едно парче.

    А да твърдиш че един метър заваръчен шев струва по-малко от един метър огъване на абкант, значи идея си нямаш за какво говориш.

    За външен вид и точност да не говорим. Заварявал ли си някога? Търкал ли си заварка? Знаеш ли как се прави заваръчен шев, който след това да трябва да изглежда като материалът който си заварявал без никаква шупличка и със същата текстура като метала, който си заварявал?

    А имаш ли си някаква представа как се полира инокс, а ултра твърд инокс? А как се оформя два метра абсолютно прав ръб с абсолютно еднакъв радиус на закръгление и как се полира без да нарушиш радиуса?

    Представяш ли си въобще в какъв филм си вкарваш, вместо един канал с лазера или друг металообработващ инструмент, а след това огъването на абкант с точния завършен радиус от външна страна без никаква обработка, а ако е необходима заварка за да не се компрометира здравината, то тя да стане от вътрешната непретенциозна страна без нужда от обработка и без нужда от точно нагласяне на отделните части?

    Коментиран от #80, #81, #82

  • 78 Какви рекламни картинки

    1 2 Отговор

    До коментар #76 от "Турбо":

    Този автомобил анимация ли ти изглежда? Това е един от автомобилите произведени в Тексас. Гледаш го и ОТНОВО казваш Е па таково животно нема?
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "По-голяма глупост не бях чел":

    Инокс или алпака е евтина стомана с мед, цинк и никел.Няма нищо общо с хромникеловата стомана.
    Огъване с прорязваме на канал създава концентрация на напрежение,което за невежи не означава нищо.

    Коментиран от #84

  • 81 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "По-голяма глупост не бях чел":

    Приказки от аматьор,маскиращ невежеството си с много думи ,без да казва нищо съществено.Човек , който няма нито теоретични знания,нито практически умения. Какъвто гуруто,такъв и поклонника.

    Коментиран от #85

  • 82 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "По-голяма глупост не бях чел":

    Никъде не огъват с нарязване на канали.Пак ли се правиш на кондензатор с голям капацитет.Сега ти изтече електролита.

    Коментиран от #117

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Алпака и инокс

    0 2 Отговор

    До коментар #80 от "Турбо":

    Всъщност ти нарече инокса алпака и продължаваш да го правиш. Инокс и неръждаема стомана си е едно и също нещо, а алпаката дори не се води неръждаема стомана, защото неръждаемата стомана съдържа поне 10% никел, а алпаката само 5%, но това не ти пречи да ги слагаш под общ знаменател!

    А ако напрежението идва в повече, ако поне малко си разбрал какво имам предвид, след като се огъне, от вътрешната страна на образувания ъгъл може да се направи заваръчен шев, който даже ще направи ръбът с по-голяма дебелина отколкото преди да се изреже канала, като в същото време лицевата част се запази непокътната.

    Това е основна техника при металообработката, но ти вероятно не си пипал ъглошлайф и електрожен! По този начин се огъват и заваряват и винкели, когато външният вид е от значение. Ако не го срежеш от задната страна, не можеш да получиш ръб с малък радиус на закръгление,

    Коментиран от #86, #88

  • 85 Отвори ли линка

    0 2 Отговор

    До коментар #81 от "Турбо":

    Видя ли цитата в оригинал? Поне разбра ли написаното? След като продължаваш да ги плещиш такива и с никът Димов, явно не си разбрал какво ти е написал? Поне един google преводач да беше пуснал!

    . Нищо не каза и за разглобената преди 3 седмици Тесла модел y с батерии 4680 която ще започне да се произвежда след два месеца. Как ще обясниш този феномен?

    Коментиран от #87

  • 86 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Алпака и инокс":

    В темата:Мъск.Надявам се доставките на Сайбъртрък да започнат средата на 2023.
    25.07.2022 08:20
    Коментар 97 По добре късно отколкото никога
    Ти чак сега ли разбра, че Сайбъртрък всъщност е от инокс и алпака,на които обикновено им се казва неръждаема стомана.
    Пак обърна лопата.Последно алпака неръждаема стомана ли е?
    В твоя коментар 97 за първи път се споменава алпака.

    Коментиран от #91

  • 87 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #85 от "Отвори ли линка":

    Както казва колегата Димов, Мъск ви хвърля прах в очите и невежите сектанти му вярвате.

    Коментиран от #89

  • 88 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Алпака и инокс":

    Ако беше завършил нещо свързано с металообработване,щеше да знаеш какво е концентратор на напрежение.

    Коментиран от #90

  • 89 Прах в очите

    0 2 Отговор

    До коментар #87 от "Турбо":

    Разбрал си Мъск точно колкото си разбрал и статията. Гледаш ракетата и не виждаш неръждаемата стомана, четеш думите от статията и не им разбираш смисъла, четеш изказването на маска и не му разбираш смисъла.


    В статията се казва, че серийното производство на батериите 4680 в Тексас ще започне след два месеца, а не че Тесла ще започне да произвежда батерии 4680 след два месеца. Те вече си ги произвеждат в Невада от миналата година.
  • 90 Концентрат

    0 2 Отговор

    До коментар #88 от "Турбо":

    Точно както и Илон Мъск е казал, че прототипът е направен по този начин, а не че серийното производство ще е такова.

    Също така каза, че ще видят значителни трудности, за да проектират машините за серийно производство, защото прототип се прави лесно, но мащабирането на производството, при ниска себестойност на крайния продукт е предизвикателството, защото сега произведения прототип струвал над милион.

    Към момента коефициентът на въздушно съпротивление на обикновен пикап е 0,50 0,60, а въпреки, че към момента този на пикапа на Тесла е 0,35 Илон Мъск заяви, че се опита да го намалят на 0,30 и че това не е крайната форма на пикапа.

    Тоест за който чете между редовете, ще го позаоблят, най-вероятно поне острия ръб между "бронята" и капака, където се завихря въздуха и биха имали проблем с рейтинга за безопасност за пешеходци.
  • 91 Моя грешка

    0 2 Отговор

    До коментар #86 от "Турбо":

    На мен ми е позволено да греша за неща които се информирам от интернет, но вие, като по специалисти от Илон Мъск по ракети и материалознание, трябваше първи да ми поправите грешката, за да не се налага аз да си я поправям сам.

    Хайде аз съм сгрешил, но ти защо повтори 100 пъти грешката вместо да ме повториш?

    Ама как да ме поправиш, след като алпаката е много по неръждаема ламарина, отколкото тази за която говориш ти и си мислеше, че е неръждаема:


    88 Турбо

    Да ти разшифровам какво означава стомана 30 Х
    Съдържание на въглерод 0,3%,съдържание на хром 1%.
    20:43 24.07.2022


    Тази грешка поне да си беше признал, както аз си признах за алпаката? Аз си признавам грешките и продължавам, защото е практически невъзможно да не греша, а ти за да си замажеш някоя грешка без да си я признаеш, създаваш още 10 заради които да се оправдаваш, вместо да приключиш веднъж завинаги, като достойно си я признаеш.

    Дай да видим сега какво ще измислиш за автомобилите произведени в Тексас с 4680 батерии, който Тесла продава от месеци, а ти твърдиш че производството им ще започне след два месеца? Този Бисер го чакам с нетърпение!

    Коментиран от #92

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Ироничен?

    0 2 Отговор

    До коментар #92 от "Турбо":

    И между другото, използваше думата алпака, когато напълно сериозно говореше за ракетите, след като вече изрично бяхме уточнили, че говорим за неръждаема стомана от серия 300.

    Ако пък тръгнеш да ми противоречиш, първо си прочети мнение 80

    "Инокс или алпака е евтина стомана с мед, цинк и никел.Няма нищо общо с хромникеловата стомана."


    Ами не, не е. Слагаш ги под един знаменател като синоними, но серията 300 неръждаема стомана 301, 304, а след това и модифицираната 30х, от която досега са правени ракетите са инокс, но не са алпака!

    Аз си видях грешката, признах си я без никой да ме пита и приключих с въпроса, разширявайки общата си култура, каквато е и целта на спора. Фактите са си факти и няма да бъдат променени на база моите интерпретации по темата. Нито физиката, нито миналото ще се промени, само защото аз съм си ги представял досега по някакъв друг начин. Затова се променям аз.

    Колкото и да се караме, съм ти благодарен, че ми разширяваш общата култура по най-разнообразни теми по забавен за мене начин!

    Коментиран от #95

  • 95 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "Ироничен?":

    Международната система за означаване на сплавите е същата като ГОСТ,само буквите са на латиница от Менделеевата таблица,където елемент с означение Х няма.Единственото съвпадение е с легирана с хром стомана по ГОСТ 30Х за зъбни колела, по международен стандарт щеше да е Cr.Стомана 30 Х си е измислица на твоят гуру,за да не разберат сектантите,че измамника използва обикновена хромникелова стомана,която се произвежда в цял свят.Която не блести с качествата който и приписва.

    Коментиран от #96

  • 96 Пак ли не си разбрал?

    0 2 Отговор

    До коментар #95 от "Турбо":

    Всъщност идеята му винаги е да използва стандартни серийно произвеждани материали и възли, защото са по-евтини. Както виждаш е започнал с 301, минал е през 304, а чак след няколко взрива на ракети, е решил да създаде своя рецепта за неръждаема стомана, По думите му нещо средно между 303 и 304 с малко екзотични добавки, за да повиши здравината, корозионната устойчивост, но в същото време да подобри заваряемостта, защото това е важно условие за възстановяване и ремонт на ракетите след всяко кацане. И съответно може да си я кръсти както си пожелае, като това е доста прилично име за стомана от серията 300, в сравнение с името на сина му.

    Това го пише навсякъде където и да потърсиш каква неръждаема стомана ползва spacex и не е тайна. Никъде никога не е писано за стомана по ГОСТ, която без да си инженер трябва да се сетиш, че е неподходяща за ракети, а дори и за какъвто и да е предмет който ще стои на открито, най-малкото защото ще ръждяса след първия дъжд. А точно ръждата е една от причините за прекратяване на използването на неръждаема стомана 301. Хайде да научиш още нещо и ти в процеса, защото очевидно спориш без никаква аргументация и факти, а само на база предположения, предразсъдъци, емоции, лични пристрастия и не на последно място липса на знания и опит по темата, но за сметка на това огромно самочувствие без покритие .

    Аз поне си признавам че съм лаик по темата и само изброявам факти от проверени източници.

    Като например клип със свалянето
  • 97 Чакам си поредния Бисер?

    0 2 Отговор
    Аз поне си признавам че съм лаик по темата и само изброявам факти от проверени източници.

    Като например клип със свалянето на структурната батерия 4680 от Tesla model y произведена в Тексас, която според тебе ще започне да се произвежда след два месеца. Коментар?

    Има ли таково животно или нема?
  • 98 Това не го знаех?

    0 2 Отговор
    Ето аз като не знам нещо, питам.


    "Международната система за означаване на сплавите е същата като ГОСТ,само буквите са на латиница от Менделеевата таблица,където елемент с означение Х няма."


    Искаш да кажеш че ГОСТ и международната система използват абсолютно еднакви букви и цифри за дадена стомана, но когато са на руски просто сменят буквите от кирилица на латиница и обратно?

    Тоест последната стандартна стомана която Тесла използваше за производството на ракетите си 304L по ГОСТ е 304Л?

    А по ГОСТ система стоманата 30Х с буква на кирилица , ще стане по международната система 30Х, но буквата ще стане на латиница?

    Интересно, не го знаех! Значи разбираемо затова си се объркал когато си прочел 30Х на екрана зад пикапа, което стоеше написано по време на представлението с чупенето на стъклата?

    Коментиран от #102

  • 99 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Така е!":

    Нещо си намотал яко нещата
    Капацитет стандартно се дава в Ah (амперчас) сега модерно е в kW (киловати) - което крие някои неточности.
    Мощност(некоректно) (коректно - максимално отдаван ток ) при батериите се дава в А (ампер) модерно го дават в киловати(това е некоректно понеже единицата ват е интегрирана в времето стандартно за 1 час).

    Стандартно означение на акумулатор "12V, 65Ah, 620A"
    Чете се:
    Напрежение - 12VDC;
    Капацитет - 65 Ah - помодернчено - 0,78 kWh
    Максимално отдаван ток(мощност) - 620А - помодернчено 7,44 kW ( Това е некоректно да се ползва понеже интеграцията на единицата ват във времето е за 1 час, а не за секунден или минутен обхват и от тук излизат небивалиците).
    Няма как акумулатора да даде повече от тези 0,78 kWh енергия запасени в него. Това означава, че акумулатора отдава запасената енергия в него за около 6,29 минути(а не за 1 час както е предвидено).
    Но не го пробвайте при определени положения може да гръмне акомулатора.

    Коментиран от #100

  • 100 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "САП":

    Това е все едно да вземеш една 10 литрова кофа с вода. И да изсипваш на тънка струйка или да обърнеш кофата. Водата която ще изсипеш все е 10 литра разликата е времето за което я изсипваш.
  • 101 Айкю 1

    2 0 Отговор
    Ще подлежат ли на ъпдеити, сигурно ще трябва да си абонат и да плащаш 4 цифрена сума за да ти са ъпдеитва безплатно ;)
    Типично за тях!
  • 102 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Това не го знаех?":

    Има таблици провери.За една и съща марка стомана:
    САЩ. 304
    Германия Х5CrNi18 10
    ГОСТ. 08Х18Н10
    Япония SUS 304
    При определени условия неръждаемата ламарина също може да ръждяса,това е вярно.

    Коментиран от #103

  • 103 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #102 от "Турбо":

    Ти как реши, че на официалното представяне на пикапа, Илон Мъск ще даде наименованието на стоманата точно по ГОСТ от толкова възможни изписвания?

    Коментиран от #105

  • 104 Голяма каша ти е в главата

    1 1 Отговор
    "Няма как акумулатора да даде повече от тези 0,78 kWh енергия запасени в него. Това означава, че акумулатора отдава запасената енергия в него за около 6,29 минути(а не за 1 час както е предвидено)."


    И как реши, че този капацитет е предвиден за един час? Дали ще смяташ в киловати или в амперчаса

    0,78 киловатчаса разделени на 7,44 киловата е равно на 0,10483871 часа

    65 амперчаса, разделени на 620 ампера прави 0,10483871 можеш и сам да направиш сметките и да видиш, че излиза едно и също дали смяташ в киловатчаса или амперчаса


    Сметките ти обаче са некоректни от друга гледна точка. Този капацитет който си дал е стандартно за 20-часов разряд - с 3,25 ампера.

    При максималният ток който си дал, въобще няма да се учудя този 65 амперчаса акумулатор да има капацитет по-малък от 30 амперчаса и да работи под три минути.

    В същото време, капацитета му при 100 часов разряд - с 0,65 ампера да е 80 киловатчаса.
  • 105 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #103 от "Е така де!":

    Зададох на търсачката стомана 30 Х и само това излезе.Сам виждаш в американския стандарт няма 30Х,там изписването е само с цифри.Измамника от Африка използва стандартна хромникелова ламарина,обявява я за 30 Х с разни прилагателни супер твърда,ултра еластична,гига ,мега.Тук Димов е прав, хвърля ви прах в очите Афрото.Всеки грамотен инженер ще се усъмни и ще провери.
    Какво стана с опорката,че в Тесла сами си забърквали сплавите?Усети ли се колко е абсурдно това твърдение?

    Коментиран от #106, #107

  • 106 Пак ли не разбра написаното?

    0 3 Отговор

    До коментар #105 от "Турбо":

    Тесла не произвежда батериите 4680 в Тексас, което не означава, че не произвежда батерии.

    Тесла сами си проектираха батериите 2170 но ги произвежда panasonic във фабриката на Тесла.

    Тесла сами си проектират процесорите, но доколкото си спомням, им ги произвежда samsung.

    Тесла сами си проектират сплавите, както за гига пресата, така и неръждаемата стомана, но някой друг им ги произвежда? Къде и кога съм казал, че Тесла сама си произвежда неръждаемата стомана? Хайде да четеш малко с разбиране, а?

    Коментиран от #108

  • 107 Иначе казано

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "Турбо":

    Търсиш неръждаема стомана за cybertruck и ти излиза хром-никелова неръждаема стомана с един процент хром и нито един процент никел и ти прие този резултат за чиста монета и даже го сподели тук?

    Това е като да търсиш крушка в google и да намериш сорт круши Санта Мария и да публикуваш резултата.

    Ако бях го направил аз ми е простено, но да го напише инженер който е учил с такава специалност.... Ще се въздържа от квалификации защото ще изтрият в коментара! Лично аз щях да се срамувам да вляза точно в този оправдателен режим и да потвърдя.... си

    Коментиран от #109

  • 108 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "Пак ли не разбра написаното?":

    Тесла не проектира батерии,сплави и процесори.Купува готови и сглобява коли.
    За да проектират сплави им трябва металургичен завод,а те нямат.
  • 109 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #107 от "Иначе казано":

    Ако стомана 30Х ми беше дадена от колега като хромникелова,щях да му се подигравам.Но тази марка ми е дадена от лаик и се отнасям със снизхождение.Защо мислиш,че ти разшифровах какво показва буквата Х и числото 30?За да се усетиш сам,че грешиш.
  • 110 Я пак, я пак?

    1 3 Отговор
    Кой сгрешил? Научи се как се ползва google.

    Ако беше написал 30x stainless steel, всички резултати щяха да са ти правилни и нямаше да има нито един резултат за стоманата за която пишеш.


    Ако беше написал Тесла производство 4680 батерии, още втория резултат щеше да е статията


    Tesla отпразнува производството на 1 млн. клетки 4680
    Батериите ще захранват електромобилите, които Tesla ще произвежда в своя нов завод в Остин, Тексас


    22.02.2022

    Както виждаш всичко е на един клик разстояние и малко желание, преди да напишеш за поредното несъществуващо животно. Казах ти че ще ми е интересна среща на живо с тебе за да си поговорим без google и да проверяваме твърденията после. Ама като гледам ти и с помощ от google не можеш да се справиш.
  • 111 Турбо

    3 2 Отговор
    Колкото и ще пъти да повториш една лъжа,тя няма да стане истина.Прочети пак статията по горе "Тесла ЗАПОЧВА СЕРИЙНО производство на новите си батерии". Ключовите думи са с главни букви.

    Коментиран от #113

  • 112 Ти направи цяла зоологическа градина

    2 2 Отговор
    Как не ти омръзна да се излагаш отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново всяка седмица? Не минава ден без Бисер и без поредното животно което го нЕма, а се оказва, че има такова животно ама ти не го знаеш.

    "Тесла не проектира батерии,сплави и процесори.Купува готови и сглобява коли.
    За да проектират сплави им трябва металургичен завод,а те нямат."


    Заглавия за животните:


    Tesla разработва собствен чип за изкуствен интелект за автономни коли
    15.12.2017



    Tesla изобретява нови алуминиеви сплави за леене под налягане части за електрически автомобили

    7 февруари 2020 г.


    Tesla закупи специализирано оборудване за производството на собствени акумулаторни батерии

    05.05.202014

    Май си описал дейността на останалите автомобилни компании, които просто сглобяват части произведени от другите.


    Виждаш ли защо не разбираш, защо Тесла струва повече от следващите 10 автомобилни компании взети заедно и защо всички я следват и са изостанали технологично и защо всеки инженер се възхищава на постиженията на Тесла и SpaceX?
  • 113 Е така де!

    3 2 Отговор

    До коментар #111 от "Турбо":

    "Колкото и ще пъти да повториш една лъжа,тя няма да стане истина.Прочети пак статията по горе "Тесла ЗАПОЧВА СЕРИЙНО производство на новите си батерии". Ключовите думи са с главни букви."


    Хайде сега открий лъжата:


    "Тесла не проектира батерии"

    "Тесльо твърдеше,че Тесла сами си произвеждат батериите.А то в статията си пише,че предстои хахахаха тесльо пак лъже."

    "Досега са правили проби,имали са проблеми с батериите и ще започнат производство след два месеца.Да видим ще си спази обещанието."

    А се оказа, че още февруари месец Тесла са били произвели милион батерии собствено производство на пилотната си производствена линия, която доставя батериите 4680 за Тексас! Ама и таково животно нема, нали? И то било лъжа.
  • 114 И понеже гледаш, но не виждаш

    0 2 Отговор
    Ще кажеш ли като гледаш последния абзац на статията, какво виждаш:

    "Първите коли, които ще се сдобият с батериите 4680 са Tesla Model Y, а през следващата година трябва да видим и електрическият пикап Cybertruck, заедно с другите модели от портфолиото на компанията."
  • 115 Турбо

    2 0 Отговор
    Който разбрал,разбрал

    Коментиран от #116

  • 116 Така е!

    2 2 Отговор

    До коментар #115 от "Турбо":

    Крайна сметка се оказва, че лъжеца вика задръжте лъжеца.

    Всичко което пиша очевидно е вярно, независимо дали го разбираш или не!

    Точно както не разбра и последната част на статията, че досега не е имало как да се произвежда пикапът, защото все още не е започнало серийното производство за неговите батерии. Той ще започне да се произвежда, чак когато бъдат осигурени батерии за настоящите модели и останат излишни количества и за него.

    Засега 50-процентния ръст се осигурява и от настоящите модели и няма нужда от нови, които само да задълбочат кризата с батериите.

    Това е моят прочит.

    Искаш ли да отгатна твоя? Той се ограничава в:

    "Ето пак отлагат производството на пикапа. ", което фактически е правилно, но е само дребна част от пъзела и ти се губи цялата картина за начина на достигане на 20 милиона продажби през 2030 година.

    Не разбираш защо Тесла е различна от останалите автомобилни компании и защо не е точно автомобилна компания, а нещо съвсем друго, което буквално промени света.
  • 117 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "Димов":

    Извинете, кой сте вие?

    Коментиран от #128

  • 118 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #62 от "Димов":

    Електрика, ти ли пишеш с моят ник?

    Коментиран от #121, #129

  • 119 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Димов":

    Забелязвам един и същ маниер на писане, ползващя няколко различни ника: Димов, Гост и Турбо, като за моят гарантирам, че е краден. За другите не мога да твърдя. Или някой се чувства неуверен и краде никове, да симулира поддръжници, или друг се чувства изчерпан и се опитва да злепостави опонентите си, като пише небивалици с техните никове. Кое от двете е вярно?

    Коментиран от #120, #122

  • 120 Първото разбира се

    2 2 Отговор

    До коментар #119 от "Димов":

    Тебе дори не могат да те имитират и много добре знам ,че не си ти. Погледни как ти плюха на името и в темата за cybertruck!

    Неслучайно ти ползват Ника само в стари теми, в които е малко вероятно да влезеш. Точно затова прехвърлих дискусията в сравнително нова тема.

    Коментиран от #123, #124, #130

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #119 от "Димов":

    Аз си ползвам моя ник Турбо,това са номера на многониковия.Той все ме бърка с Радев,Гост,Дизела и каквото се сетиш.Може да има и друг Димов,тази фамилия се среща често.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #120 от "Първото разбира се":

    Тесльо ,поне да беше написал коментара с ника на Димов след 18:00.Димов е споделял,че е дневна смяна на работа и през работно време не коментира хахахаха много плитък номер тесльо.

    Коментиран от #125

  • 125 Критично мислене

    0 2 Отговор

    До коментар #124 от "Турбо":

    Всеки, който може да мисли критично, в подобни случаи просто си задава въпросът кой печели от това.

    За мен това е негатив, а за тебе бяха поддръжници, докато не се разбра че са поддържали абсолютно глупава теза, която много лесно беше оборена защото това е буквален цитат и аз няма какво да объркам.

    Дали се прави така или не, не е мой проблем, защото така или иначе пикапът е произведен точно по този начин и това го е казал Илон Мъск.

    Това че ти си решил, че такова животно нема и за по-достоверно си го написал с няколко Ника, включително с името Димов, което е често срещано, но знаеш за кой ще си помисля и си мислиш, че ще се разколебая, защото му имам доверие, си е твоя грешна сметка и няма как да ми повлияе на мнението. А мнението ми се основава на факт. Когато фактите говорят всички знаят, че и боговете мълчат, а само турбо говори и не може да му се затвори устата!

    Та ще ми кажеш ли поне една полза от използването на никът на Димов от моя страна, защото аз не виждам логична причина да го ползвам. Спорът ми е с тебе и ясно и категорично си доказах тезата, че това е достоверен цитат, който няма нужда от коментар.
  • 126 Турбо

    2 0 Отговор
    Не се прави на неразбрал.Говоря ти за коментари на "Димов"117,118 и 119 написани от теб,тесльо.Поне да беше се сетил да ги напишеш малко по късно, Димов е на работа в 16:08.А и стилът на писане не е на Димов.Кълаж опит за измама.

    Коментиран от #127

  • 127 Без ник

    0 1 Отговор

    До коментар #126 от "Турбо":

    Няма да влизам в безсмислени спорове и оправдания дали имам сестра. Пак пропагандни трикове за отвличане на вниманието и смяна на темата от факта, че за една седмица каза Е ПА ТАКОВО ЖИВОТНО НЕМА за десетина мои твърдения, които се оказаха неоспорими факти.

    Сега разбра ли защо съм БЕЗников? Заради МНОГОниковите ти номера!

    Всички разбират кой съм и без Ник, както и че си ТИ под МНОГОТО ти никове всеки път, когато някой не отговори два пъти подред на конкретно зададен въпрос или говори за перпетум мобиле или отрича реални и неоспорими факти и физични закони. На доказателства с аргументи, отговаряш с нападки от личен характер без връзка с дискусията, за да смениш темата като сега. Не си признаваш дори грешка, която е очевидна и неоспорима.

    Прозрачен си! Никовете не могат да те скрият!
  • 128 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #117 от "Димов":

    А Вие кой сте?Толкова ли сте безличен да пишете с моя Ник?
  • 129 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "Димов":

    Постове 117 118 119 не са мои.

    Коментиран от #131

  • 130 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #120 от "Първото разбира се":

    Опитваш се да ме имитираш,не ти се получава.Ламарината с изрязан канал на менгеме ли ще я огъваш?Нямаш си на представа колко ти е тъмна материята.Три милиметра ламарина на дължина два метра ще ти я сгъна на обикновен абкант.Няма калник,капак или друг панел дълъг повече от два метра.

    Коментиран от #132, #133

  • 131 Плоско

    0 1 Отговор

    До коментар #129 от "Димов":

    Много плоско, не ти се получава. Трябваше да го направиш с Турбо и да кажеш че последния месец си бил на експедиция в Хималаите и не е имало интернет, а през това време някой се е възползвал от ника ти и е писал глупости. Даже може да кажеш че и Гост е бил с тебе!

    Коментиран от #135

  • 132 Не те знам кой си

    0 1 Отговор

    До коментар #130 от "Димов":

    И не ме интересуват никове, затова ще говоря само по същество.

    Осъзнаваш ли, че говорим за производството на една единствена бройка ПРОТОТИП на този пикап, направена буквално в гаража с налични инструменти, за да се види реакцията на концепцията, а не за серийно промишлено производство?
  • 133 Два метра?

    0 1 Отговор

    До коментар #130 от "Димов":

    Вероятно се счупили някоя подобна машина на тези двете в началото на клипа при опита да обработят студено валцованата ултра твърда неръждаема стомана 30х.

    Все още ли мислиш, че тази ламарина е по-къса от два метра?

    Все още ли мислиш, че няма проблем, ако вместо черната ламарина 0,6 милиметра, пуснат на същите тези машини и пресформи 3 милиметра дебела от стоманата за пикапа? А дори, ако е само 0,6 мм дебела, от неръждаемата ламарина ще се получи същото, както и от черната ламарина?

    Коментиран от #134

  • 134 Клипа

    0 1 Отговор

    До коментар #133 от "Два метра?":

    Пак не излезе клипа в предишното мнение

  • 135 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #131 от "Плоско":

    Това на клипа е преса за обемно щамповане на тънка ламарина,тесльо.Не си виждал абкант и гилотина,ясно.
  • 136 Турбо

    1 0 Отговор
    Напротив,коментарите са си мои.Ето,че се появи и Димов,пак те хвана в използването на чужд ник Хахахаха
  • 137 2 в 1, ама ти отново не разбра

    1 2 Отговор
    Машините са за изказването на Илон Мъск

    Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press.

    В превод

    Причината Cybertruck да е толкова равнинен е, че не можете да щамповате ултратвърда стомана 30X, защото тя разрушава пресата за щамповане.


    А двата метра се отнасят за размера на ламарината в клипа и съответно размера на готовия детайл заради изказването:

    Няма калник,капак или друг панел дълъг повече от два метра.

    Кое животно нема този път?

    Мъск ли не говори точно за тези машини или според тебе размера на детайла е по-малък от 2 метра?

    Уж Димов не е прав, ама ти дори по негово изказване намери 2 броя "Е па таково животно нема"

    Няма никакво значение кой какво е казал и дали ти първи си го писал.Въпросът е, че винаги заемал страната на ГРЕШНОТО мнение и или отричаш очевидни и необорими факти.
  • 138 Турбо

    1 0 Отговор
    През 70 те години Дженсън моторс пускат модела Интерсептор с купе от хромникелова ламарина.Илон Мъск 50 години по късно заявява,че хромникеловата ламарина трошала пресите хахахаха Мъск е пълен кинръдакен.
  • 139 Турбо

    2 0 Отговор
    Поправка.Колата е на Де Лориан с купе от хромникелова ламарина.Сгрешил съм името.

    Коментиран от #140, #141

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Объркал си Делориан?

    0 2 Отговор

    До коментар #139 от "Турбо":

    Това е култов автомобил и ако не си прочел за него в Уикипедия, а го помниш от детството си, няма как да му объркаш името. За разлика от Тесла, той използваше за гориво... обелки от банани. Ама ти от къде да знаеш за какво говоря!

    А освен това, нито е от студеновалцована, нито от ултратвърда неръждаема стомана, нито пък е с 3мм дебелина.

    Обикнове инокс няма толкова проблеми с формоването и ще го знаеш, ако можеше да виждаш, когато гледаш. Най-малкото няма как да не си виждал хладилник инокс. Знаеш ли как се дере - много лесно.

    А знаеш ли как се поправят драскотините? НИКАК.

    НЕ МОЖЕШ да китосаш и боядисаш.

    Дали е същото като пикапа на Тесла! Нищо общо!
  • 142 Турбо

    1 0 Отговор
    Ти си вярвай на измамника,на мен не ми пречи.
  • 143 Турбо

    2 0 Отговор
    Голям специалист си няма що.Делориан е изработен от матирана хромникелова ламарина.Драскотина се шлайфа за минути,без да има нужда от кит и боя.
    Ако технологията за хромникелово купе беше сполучлива,всички автомобили щяха да са с хромникелово купе.Да ама не.Гуру Мъск е достатъчно път да го разбере.

    Коментиран от #144

  • 144 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #143 от "Турбо":

    Удари си иноксовия хладилник с дървената облегалка на стола или някакъв друг ръб от сравнително мек материал, за да хлътне само един-два милиметра и после се опитай да Какво правиш тази дребна на вдлъбнатина само с шлайфане с шкурка 2000 за да матираш.

    Чак се чудя въобще дали имаш автомобил и дали поне веднъж си го задирал, за да обясняваш как с едно пастиране ще си оправиш смачкания калник.

    Точно затова се ползва такава неръждаема ламарина при пикапа. Такова задиране е невъзможно дори с удар или значително по твърд предмет.

    Коментиран от #145

  • 145 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #144 от "Дрън-дрън":

    Потърси в Ютуб клип от предаването"Да продадеш колата си" за да видиш как Ед Чайна поправя драскотина на хромникелов панел на Делориан.
  • 146 Извинявай объркал съм се!

    0 2 Отговор
    Да така било както ти каза:

    "Драскотина се шлайфа за минути,без да има нужда от кит и боя."
    Въобще не съм специалист и не предполагах че толкова лесно ставало точно така я поправиха

    "тази дребна на вдлъбнатина само с шлайфане с шкурка 2000 за да матираш."


    Нали така беше? Изгледай пак клипа? Как точно виждаш поправката на вратата на хладилника само с шлайфане?

    Разбира се аматьор като тебе въобще е пропуснал, че детайла трябва да се разглоби, да се свали, да се изчука със специален инструмент, а чак тогава, може да се пристъпи към шлайфане.

    Как си го представяш това с вратата на хладилника, като ламарината е обвита в пяна за топлоизолация и нямаш достъп от вътрешната страна? Как си го представяш на неразглобяем детайл, както е в случая с пикапа на Тесла, защото тази същата ламарина всъщност е носещата част на купето и трябва да понесе тоновете товар, замествайки рамата?

    Коментиран от #147

  • 147 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #146 от "Извинявай объркал съм се!":

    Какъв хладилник окапулг хахахаха говоря ти за панел от купето на Делориан.Изчуква се,след това се шлайфа.

    Коментиран от #149

  • 148 Турбо

    1 0 Отговор
    Съвременните технологии позволяват панела на автомобила да се ремонтира без сваляне хахахаха за обратен чук да си чувал окинтомарген?ранапът натомс.
  • 149 Ти кога и какво ли си разбрал?

    0 1 Отговор

    До коментар #147 от "Турбо":

    Я пак прочети на какъв въпрос отговори?

    "Удари си иноксовия хладилник с дървената облегалка на стола или някакъв друг ръб от сравнително мек материал, за да хлътне само един-два милиметра и после се опитай да ПОправиш тази дребна вдлъбнатина само с шлайфане с шкурка 2000 за да матираш."

    Защото нали според тебе ставаше така:

    "Делориан е изработен от матирана хромникелова ламарина.Драскотина се шлайфа за минути,без да има нужда от кит и боя."

    Леко си пропуснал свалянето на ламарината от автомобила, изчукването и със специален инструмент и уж клипа е на български, а си изпуснал и че казаха за няколко часа труд са ВСЯКА ЕДНА драскотина и 150 евро за труд.

    Другото което си изпуснал са нервите. Спокойно бе човек, ще получиш някой инфаркт. Не съм аз виновен, че от цялата зоологическа градина знаеш само за съществуването на перпетуум мобиле, а за всички останали животни, когато ги видиш и някой ти каже как се наричат му викаш "Е па таково животно нема окинтомарген?ранапът натомс."

    Успокой се, има още животни и ще ги има, независимо дали ти харесва или не!

    Коментиран от #150

  • 150 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #149 от "Ти кога и какво ли си разбрал?":

    Не си гледал клипа за Делориан.По дълбоките повреди се изчукват.Тези които са недостъпни се ползва обратен чук.Шлайфа се и се полира.
    Предаването е британско и цените са в лири,не в евро.Едно боядисване на кола е над 2000 паунда.Ясно колко си гледал.Хромникеловото купе е идея на Джон Декориран за спестяване от боядисване.

    Коментиран от #151

  • 151 Аматьор

    0 1 Отговор

    До коментар #150 от "Турбо":

    Един обясни на някой бояджия или тенекеджия идеята за обратен чук без използване на кит, да видиш как ще реагира. Ама снимай реакцията защото ще е безценна!

    Коментиран от #152

  • 152 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #151 от "Аматьор":

    Не си гледал клипа, защото опорките ти падат.

    Коментиран от #153

  • 153 Дрън-дрън

    0 1 Отговор

    До коментар #152 от "Турбо":

    Клипа който гледах е Да продадеш колата си ДеЛореан 10.10.2017 BGAudio 2/2 части

    В него ясно се казва, че всяка възвърнати на отнема около два часа и половина работа и струва 150 лири.

    Ти кой клип си гледал? Или пак си гледал същия клип ама не си видял. Както обикновено гледаш, ама не виждаш дори да е пред очите ти?

    Хайде сега си представи автомобил ударен от градушка?

    Коментиран от #154

  • 154 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #153 от "Дрън-дрън":

    Еврото стана лири хахахахаха